.
.
SAHABAT IKLAN ROMANTIKA :

.
.

.
.
.

.
.
.

Thursday, October 24, 2013

Gelombang Besar (Phenomenal Wave)

Nama: kufat
Email: nurnabila1997@gmail.com
Website/ Blog: http://goo.gl/1ihCIg
Tajuk Iklan: Gelombang Besar (Phenomenal Wave)
Teks Iklan: Selamat sejahtera rakan2, semoga sentiasa gembira bersama keluarga?

Gelombang besar menanti anda...

Dalam sejarah negara kita ada beberapa gelombang besar yang saya panggil phenomenal wave yang melanda negara kita, diantaranya.

1) Penggunaan Facebook.
Pada tahun 2004, bulan Febuary, seorang bernama Mark Zuckerberg, bersama-sama rakannya di Harvard University, Eduardo Saverin, Andrew McCollum, Dustin Moskovitz dan Chris Hughes telah mencipta satu social media bernama Facebook. Ada yang menolak diperingkat awal, ada yang memang tak suka untuk berfacebook satu ketika dulu, tetapi jika ia merupakan gelombang besar, suka tak suka sekali pun, sehingga 2hb May 2013, 1.11 billion orang sedang menggunakan facebook. Di Malaysia sahaja, bilangan penduduknya adalah 29,179,952 orang, pengguna internet sudah mencecah 17,723,000, tetapi pengguna facebook sahaja sehingga 13,589,520. 13 juta setengah, besar tu, itulah penangan jika satu-satu gelombang besar melanda. Cumanya ia mengambil masa beberapa tahun, baru kita dapat merasakan bahawa ianya merupakan satu gelombang besar.

2) Pengguna handphone.
Pada 1983, Data Telecommunications System (Datel) telah diperkenal di negara kita. Dua tahun selepas itu, iaitu pada 1985, ATUR, wireless telephone system yang pertama telah dikeluarkan oleh Jabatan Telekom Malaysia (JTM). Waktu itu, boleh dibilang dengan jari berapa orang yang pakai ATUR, orang tersebut tergolong dalam golongan orang ajaib. Pada peringkat awal, ada orang beranggapan, tidak mungkin mereka akan pakai hp suatu hari nanti, kerana mungkin disebabkan harga atau pun ia dianggap barang yang sangat canggih. Tetapi apabila gelombang besar melanda, sehingga tahun 2011 sahaja, pengguna Maxis mencecah Maxis 13.9 juta orang, Celcom 13.0 juta orang, Digi 10.5 juta orang dan U-Mobile 4.0 juta orang. Suka atau tidak, mereka tidak boleh lari dari menjadi pengguna handphone. Cumanya ia mengambil masa beberapa tahun, baru kita dapat merasakan bahawa ianya merupakan satu gelombang besar. Ada yang mengambil peluang ketika berlakunya gelombang seperti ini diperingkat awal, diantara syarikat atau individu yang menyambar peluang ini adalah, Ananda Krishnan, Saudi Telecom Company, Axiata Group Berhad, Telenor, U TV dan STT Communications. Tidak hairanlah mengapa mereka meraih keuntungan lumayan dari gelombang ini.

3) Ramalan saya - benar belaka - kata umbrela , satu lagi gelombang besar akan berlaku: Pakai handphone Dapat Duit.
Pada Feb 2010, ToneExcel menanda tangani perjanjian bersama TuneTalk untuk membuat referral program. Jika telco lain, apabila mereka menjual topup, mereka akan berikan kepada wholeseller/distributer/retailer dan akhirnya sampai ketangan user. ToneExcel mengubah sedikit konsep ini dan memberikan keuntungan tersebut terus kepada user tanpa lalu orang tengah. Pada April 2010, TuneTalk/ToneExcel dilancarkan secara rasmi. Sehingga kini ToneExcel sudah berumur 4 tahun, panggunanya masih sedikit hanya 167,000 orang sahaja, tetapi bilangan orang yang mendapat income beribu ringgit, malahan berpuluh ribu ringgit setiap bulan semakin meningkat, sesiapa yang menyambar peluang diperingkat awal ini, mula merasakan kelebihan menjadi pengguna TuneTalk/ToneExcel, dan apabila lengkap kitaran gelombang besar ini berlaku sepenuhnya, maka, anda sendiri boleh mengagak apa yang akan berlaku.......... Cumanya ia mengambil masa beberapa tahun, baru kita dapat merasakan bahawa ianya merupakan satu gelombang besar, dan mungkin waktu itu ia agak terlambat untuk kita bertindak.

Saya cadangkan sambar peluang ini, jika ramalan saya benar, rakan2 semua akan mendapat faedah daripadanya, jika ramalan saya salah, saya rasa anda tidak akan rugi apa-apa.

http://goo.gl/1ihCIg

Terima kasih kembali.

Shaharuddin
010-5407319
---------------------------------------------------------------------
Visitor Ip: 60.48.44.236

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails
.

.
WEBSITE IKLAN PERCUMA
.

.
.
BANNER SAHABAT :
.

Rahsia Promosi Dan Iklan Di Internet